Årets sikkerhedspris til DONG Energy

14.04.2014 10:40

Fokus på sikker adfærd reducerer antallet af arbejdsulykker offshore. Belønningen kom på den danske olieindustris sikkerhedskonference.

DONG Energy E&P er den rigtige virksomhed til at modtage årets sikkerhedspris. Det var der bred enighed om, da Olie Gas Danmark (OGD) torsdag afholdt den årlige sikkerhedskonference i Esbjerg – Task Force Zero. Udover indlæg der handlede om sikkerhed i alle afskygninger, blev der uddelt to priser. En for virksomheder og en for enkeltpersoner.

Alle OGD's medlemsorganisationer kunne lægge en stemme i begge kategorier, og DONG Energy E&P vandt prisen for bedste sikkerhedsarbejde i virksomhedskategorien. Konkret var det arbejdet med at forbedre processer og skabe en kultur med større fokus på sikkerhed relateret til Siri-platformen, der var indstillet, og som altså blev belønnet.

Platformschef Sten Falkenberg var forståeligt meget tilfreds med anerkendelse.

"Prisen er en flot anerkendelse af vores indsats for at reducere antallet af ulykker. Og jeg er stolt af, at det er vores kollegaer i branchen, der har set værdien af vores arbejde og mener, at netop vores indsats er værd at fremhæve."

Carsten Joest Nielsen, operations manager i Siri-organisationen:
"Vi har på tværs af organisationen haft omfattende indsatser for at få sikkerheden ind under huden. Ikke bare hos egne kollegaer, men også blandt leverandørernes som vi bruger i stort omfang i forbindelse med den omfattende reparation af Siri-platformen. "

Indsatserne har været følgende:

• Sikkerhedskurser
  • Fokus på sikker adfærd i arbejdet
  • Sikker-job analyse
  • Inddragelse af leverandører