Baggrund

DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle med energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. DONG Energy vil levere ren og stabil energi. Det er et langsigtet project, og det er ikke let, men vi er godt på vej.

Vi vil skabe værdi gennem optimering og udvikling af vores samlede energiportefølje med aktiver og markedspositioner i hele værdikæden. Opstrøms med efterforskning og produktion af olie og naturgas samt produktion af el, midtstrøms med alle typer af handel, engrossalg og distribution af energi og nedstrøms med direkte energisalg til slutkunder.

Bæredygtighedhttp://www.dongenergy.com/da/baeredygtighedLæs om vores arbejde med bæredygtighedhttp://authoring.dongenergy.com

Grundlagt i 1972

Dansk Naturgas A/S blev grundlagt af den danske stat den 27. marts 1972 (navnet blev ændret til Dansk Olie og Naturgas A/S i 1973 og til DONG i 2002). Selskabet blev skabt for at være lokomotiv for udviklingen af energiaktiviteter i Danmark. Virksomheden har ekspanderet betydeligt gennem organisk vækst og opkøb, både i Danmark og i Europa. Mest markant var erhvervelsen af fem danske energiselskaber i 2005: Elsam, Energi E2, Nesa, Københavns Energi og Frederiksberg Forsyning.

​Wind Power

Wind Power
Wind Power is one of the main players in the achievement of DONG Energy’s objective to move from coal-based electricity supply to a more sustainable and renewable supply. Wind Power develops, constructs and operates wind farms in Northern Europe. The focus is on the United Kingdom and Germany as the largest growth markets.

Wind Power

Bioenergy & Thermal Power

Bioenergy & Thermal Power generates electricity and heat at thermal power stations. Most electricity and heat is generated at central coal-fired, gas-fired and biomass-fired CHP plants in Denmark and at new gas-fired power stations in Norway, the Netherlands and the United Kingdom.

Thermal Power

Distribution & Customer Solutions

DONG Energy's business unit Distribution & Customer Solutions handles our customer and market-related activities. The business unit is responsible for ensuring an efficient and stable supply of electricity and natural gas to our customers. At the same time, we function as the liaison between the group's and third parties' energy production and the group's sale of energy to wholesale customers and European energy exchanges.

Customers & Markets

Oil & Gas

Oil & Gas explores for and produces oil and natural gas. The activities are focused in the waters around Denmark, Norway, the United Kingdom (West of Shetland area), the Faroe Islands and Greenland.